Soalan Sering Ditanya Oleh Pengguna Ubat Gastrik Duomix

Soalan Sering Ditanya Oleh Customer Duomix, kami himpunkan semua disini. Semoga segala persoalan dapat dijawab. Jika tiada jawapan boleh tanya pada ruangan komen dibawah. Pegawai farmasi kami akan jawab segala soalan yang ditanya.

=====

Soalan: Saya sudah habis 3 kotak Duomix ini.. Ada perubahan asid reflux tapi dia pandai balik sakit tu..  Kalau saya hari-hari teruskan minum ada kesan sampingan tak? Sy risau juga takut pula kena kencing manis kan.. 😅 Tq

Jawapan: Jika masih ada asid refluks maksudnya belum sembuh sepenuhnya lagi, jadi disarankan untuk teruskan pengambilan sampai baik sepenuhnya dari dalam. Jangan risau, Pengambilan duomix tiada kesan sampingan dan sesuai sahaja untuk yang ada kencing manis, inshallah tidak menganggu bacaan gula.

=====

Soalan: Saya sebenarnya dah guna doumix ni hampir stahun...permulaan tu ok. Tapi lama-kelamaan, apabila gastrik saya datang balik...dah tak dapat cover...knapa tu ya?

Jawapan: Biasanya jika sudah amalkan hampir setahun, kesihatan sudah bertambah baik, dan sebagaimana cik bagitahu memang sudah ada perubahan yang baik pada awalnya, tetapi jika datang balik, mungkin puncanya dari pemakanan, buat kerja berat, aktif atau tidak cukup rehat, jadi asid perut dirembeskan secara tidak normal balik dan menyebabkan datang balik gastrik. Cuba cik check balik ya. Inshallah kalau jaga yang ni, konsisten boleh baik balik.

=====

Soalan: Salam. Nak tanya orang yg ada gastrik bulih makan pasta tak mcm spageti,  makaroni dan sbginya

Jawapan: Waalaikumussalam, boleh ambil bergantung kepada kesesuaian individu, kalau makan perut selesa saja boleh terus ambil jika didapati tidak sesuai dan perut tidak selesa elakkan.

=====

Soalan: Orang ada masalah buah pinggang boleh ambil ke?

Jawapan: Tidak disarankan ambil sebab risau bahan dalam duomix tidak dapat diproses dengan baik oleh buah pinggan.

=====
Soalan: pegi check doktor, dalam buah pinggang dia ada cr (cromium) tinggi. nak tanya kandungan duomix ni boleh menyebabkan cromium tinggi dkt pinggang ke ?

Jawapan: Setakat ni mereka yang ambil duomix tiada lagi yang menyebabkan cromium tinggi pada buah pinggang. Jadi, tiada masalah jika nak ambil duomix dan minum air kosong yang diperlukan oleh tubuh secukupnya setiap hari.
=====

Soalan: Saya ada baca internet..produk tenusu spt susu lembu..yogurt boleh naikkn asid..so duomix camane ye?

Jawapan: Formulasi duomix ni menggunkan tenusu yang sesuai untuk mereka yang ada gastrik, jadi tiada masalah, sesuai ambil

=====

Soalan: Nak tanya duomix ni, satu ari bole makan brpa peket ye? Pagi saya makan 1 peket, Perut ok sampai kul 3. Lepas kul tiga perut dan badan rasa banyak angin, Tekak rasa masam, Saya makan pagi je. Sebelum sarapan.

Jawapan: Boleh ambil 2 kali sehari, ambil pagi/siang hari/petang. Elakkan malam. Cuba tukar cara pengambilan, ambil selepas sarapan, mungkin tidak sesuai ambil semasa perut kosong.

=====

Soalan: pesakit ulser perut boleh ambil duomix?

Jawapan: Ya sesuai ambil duomix, baik untuk atasi masalah keradangan, jangkitan kuman dan ulcer perut.

=====

Soalan: Kalu ambik duomix, Keno minum air bnyk ke? Kenapa masih sakit dada tak hilang2 jgk? Air liur kalu meludah dah ada darah...

Jawapan: Ambil duomix hanya perlu minum air mencukupi 8 gelas sehari. Berkenaan dengan dada masih ada rasa sakit, bergantung bilangan sachet diambil. pastikan habiskan dahulu 40 sachet, biasanya insyaAllah habis 40 sachet dah tiada sakit. Air liur meludah ada darah tu, saya sarankan cik pergi buat skop risau ada keradangan atau luka dalam usus. 

=====

Soalan: Kalau ada keradangan dan luka, macam mana nak buat?

Jawapan: Konsisten jaga makan(berpantang), makan awal, makan dalam portion sedikit tetapi lebih kerap, dan ambil duomix, bahan dalam duomix bantu untuk baik pulih jika ada luka,keradangan, bengkak diesofagus, usus, dan perut. Tempoh rawatan baik pulih cepat, atau lambat bergantung kepada indivudu, jika sudah ada keradangan/luka, ambil masa sedikit. Jadi, Dalam proses ni kena banyakkan rehat, jangan terlalu aktif dan buat kerja berat.

=====

Soalan: duomix boleh bantu juga tak ibs?

Jawapan: Boleh, ibs ni sakit diarea perut juga jadi sesuai ambil duomix untuk atasi masalah penghadaman.

=====

Soalan: Spirulina ni pekatkan darah ke?

Jawapan: ya sprulina akan pekatkan darah, tetapi kandungan spirulina dalam duomix tidak banyak dan sesuai sahaja ambil untuk mereka yang ada masalah darah tinggi dan kolestrol. Jika nak kepastian boleh dapatkan nasihat dari dr dahulu sebelum pengambilan. Bagi yang makan ubat cair darah pun boleh minum duomix. Walaubagaimanapun sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

=====


COMMENTS

Nama

Announcement,1,Cara Pantang Untuk Gastrik,3,Doa Anxiety,1,Ejen Duomix,1,FAQ Duomix,2,Gastrik Komuniti,14,info Anxiety,3,Info Gastrik,46,Info Gerd,6,Info Ubat Gastrik Duomix,16,Pengalaman Gastrik,1,Pengalaman Refluks,3,Petua Sembuh Gastrik,4,Simptom Anxiety,7,Simptom Gastrik,2,Testimoni Ubat Gastrik Duomix,8,Tips Mudah Tidur,1,
ltr
static_page
Ubat Gastrik Terbaik: Soalan Sering Ditanya Oleh Pengguna Ubat Gastrik Duomix
Soalan Sering Ditanya Oleh Pengguna Ubat Gastrik Duomix
Soalan Sering Ditanya Ubat Gastrik Duomix. Segala persoalan akan dihimpunkan disini. Anda juga boleh tanya soalan diruangan komen
Ubat Gastrik Terbaik
https://www.ubatgastrikgerd.com/p/soalan-sering-ditanya-oleh-pengguna.html
https://www.ubatgastrikgerd.com/
https://www.ubatgastrikgerd.com/
https://www.ubatgastrikgerd.com/p/soalan-sering-ditanya-oleh-pengguna.html
true
8853735671483658896
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content