Adakah Kepala Pening & Pitam (Pusing) Berpunca Dari Gastrik?

SHARE:

Adakah kepala pening, pusing, pitam disebabkan oleh gastrik & gerd? Ya, betul kerana anda kekurangan nutrisi makanan dengan baik.

 Kepala pening, pitam atau pusing memberitahu bahawa tubuh anda kurang sihat dan mempunyai masalah. Bagi untuk gastrik gerd dan anxiety, kepala pening, pitam, dan pusing ini memang akan berlaku kerana kekurangan zat makanan, gizi, zat, vitamin, protein dan sebagainya yang diperlukan oleh tubuh badan tidak dapat diserap dengan baik.



Akibat daripada punca ini, nutrisi yang diperlukan tubuh tidak dapat diserap dengan baik, menyebabkan tubuh anda kekurangan nutrisi yang diperlukan seharian. Sebab itulah, ramai yang terkena penyakit ini akan berlaku penurunan berat badan.

Biasanya, kalau masalah penghadaman makanan tidak berlaku sempurna adalah disebabkan gerd. Iaitu kekurangan asid perut atau dalam istilah perubatan dipanggil sebagai hypochlorhydria iaitu low stomac acid. Berbagai punca dan faktor yang menyebabkan asid perut rendah, anda boleh baca disini lebih lanjut 4 punca mengapa asid perut rendah

Baca 👉 4 punca mengapa asid perut rendah

Apabila asid perut anda rendah (bacaan asid 4ph keatas), pelbagai masalah lain muncul, antaranya berlakunya gerd, iaitu saluran esofagus anda tidak dapat mengesan asid untuk menutup saluran esofagus dengan baik, menyebabkan makanan yang anda makan akan naik balik dari perut ke saluran esofagus menyebabkan anda akan rasa sakit dada seperti terbakar.

Selain itu, asid rendah juga boleh menyebabkan bateria jahat membiak dengan banyaknya, kerana asid yang rendah tidak dapat membunuh bakteria jahat dan bakteria jahat ini akan meneturalkan lagi bacaan asid dalam perut anda, menyebabkan sistem penghadaman tidak dapat berlaku dengan sempurna.

Apabila tidak berlaku sempurna sistem penghadaman, akan menyebabkan banyak gas-gas lain yang keluar dari perut ke saluran esofagus, menyebabkan anda kerap muntah, sendawa dan sebagainya yang boleh menyebabkan ketidak selesaan pada bahagian tengkuk.

Paling membimbangkan, sistem penghadam yang tidak berlaku sempurna, menyebabkan penyerapan nutrisi kat perut tidak berlaku, dan secara tidak langsung badan anda akan kukurangan nutrisi makanan dan boleh menyebabkan masalah-masalah lain berlaku, seperti pitam, pening, badan lemah, dan anxiety.

COMMENTS

BLOGGER: 5
  1. Saya kena gastrik selama dua minggu .tiba2 saya sakit kepala belakang dan sakit leher belakang .apakah saya perlu pergi klinik

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu biasa kesan bila kena gastrik. Ya klinik perlu pergi utk dapatkan rawatan awal. lepas tu baru cari alternatif lain dalam rawatan.

      Padam
  2. Askum sy kerap sakit kepala berpusing..pg hospital cek darah semua ok..skrg nk tdo belah kiri je bolh ..belah kanan auto Berpinar..sebulan dh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sma mcm sy..tpi sy xblh mengiring kekiri auto berpusing..😣

      Padam
  3. Saya punya masalah gastrik bermula diet sambil berpuasa,tekak rasa tak sedap,pedih ulu hati,pusing kepala belakanng dan leher belakang 6 bulan saya alami pergi klinik sana sini,lepas 6 bulan tu dah ok.
    Namun klu lambat makan ya kambuh lagi,seperti saat ini kambuh gastrik dan pening kepala serta leher,sakit ulu hati dan tekak, gara gara lewat makan tadi🥺🥺

    BalasPadam

Supplement Khas Untuk Gastrik

Nama

Announcement,1,Cara Pantang Untuk Gastrik,3,Doa Anxiety,2,Ejen Duomix,1,FAQ Duomix,3,Gastrik Komuniti,16,info Anxiety,3,Info Gastrik,47,Info Gerd,6,Info Ubat Gastrik Duomix,16,Pengalaman Gastrik,3,Pengalaman Refluks,4,Petua Sembuh Gastrik,4,Simptom Anxiety,7,Simptom Gastrik,2,Testimoni Ubat Gastrik Duomix,8,Tips Mudah Tidur,2,
ltr
item
Ubat Gastrik Terbaik: Adakah Kepala Pening & Pitam (Pusing) Berpunca Dari Gastrik?
Adakah Kepala Pening & Pitam (Pusing) Berpunca Dari Gastrik?
Adakah kepala pening, pusing, pitam disebabkan oleh gastrik & gerd? Ya, betul kerana anda kekurangan nutrisi makanan dengan baik.
https://1.bp.blogspot.com/-yM5Ih6gbn6g/X9rH52RXMTI/AAAAAAABClw/ZOlwM30Ci10ApX4-za2VQdqpAPUXTzp7wCLcBGAsYHQ/w430-h242/Kepala%2BPening%2BPitam%2B%2528Pusing%2529%2BBerpunca%2BDari%2BGastrik.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-yM5Ih6gbn6g/X9rH52RXMTI/AAAAAAABClw/ZOlwM30Ci10ApX4-za2VQdqpAPUXTzp7wCLcBGAsYHQ/s72-w430-c-h242/Kepala%2BPening%2BPitam%2B%2528Pusing%2529%2BBerpunca%2BDari%2BGastrik.jpg
Ubat Gastrik Terbaik
https://www.ubatgastrikgerd.com/2020/12/gastrik-punca-kepala-pening.html
https://www.ubatgastrikgerd.com/
https://www.ubatgastrikgerd.com/
https://www.ubatgastrikgerd.com/2020/12/gastrik-punca-kepala-pening.html
true
8853735671483658896
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content